2 days in Paris with Ferragamo

- June 14, 2012 by Veronica Ferraro - 112 Comments

201206_sflouvre_27

[en]I just came back from to amazing days spent in Paris thanks to Ferragamo. I just would like to share with you some random pictures of the beautiful moments that I spent in that city.

I was there to attend the Ferragamo’s 2013 Resort fashion show. Curated by Creative Director Massimiliano Giornetti, this was the first fashion show to ever take place at this famous museum. In addition to the show, we were also invited to a private showing of the museum’s exhibit “Saint Anne, Leonardo da Vinci’s Ultimate Masterpiece,” which was sponsored by Ferragamo.

It was such an amazing experience, I met so many celebrities (I also managed to take a picture with Leighton!) , the collection was amazing (I’ll talk about it in my next post), the location was simply wonderful.

All the pictures were taken with my mobile phone, I’m sorry for the bad quality, hope you can enjoy them anyway.

In my next post I’ll publish some pictures of the fashion show, I can’t wait to read your opinions.

Thank you Ferragamo for these beautiful days![/en]

[it]Sono appena tornata a Milano dopo aver trascorso due giorni a Parigi con Ferragamo in occasione della presentazione della collezione Resort 2013 curata da Massimiliano Giornetti.

Per la prima volta il Louvre ha ospitato una sfilata di moda e devo dire che il risultato è stato eccellente! La location si adattava perfettamente alla collezione, ma di questo vi parlerò nel prossimo post.

Prima infatti di mostrarvi le foto della sfilata e ascoltare i vostri pareri, volevo condividere qualche foto random delle mie due giornate parigine.

Martedì pomeriggio abbiamo avuto la possibilità di assistere a una visita guidata del Louvre e visionare l’ultimo meraviglioso capolavoro di Da Vinci “La Sant’Anna”, del quale Ferragamo ha recentemente curato il restauro.

Nelle altre foto potete vedere la cena sul bateau mouche della prima sera, la mia camera d’albergo all’Intercontinental hotel, la scelta dei vari outfit e alcuni scorci parigini.

Perdonate la pessima qualità delle foto ma sono state scattate con il cellulare :) Spero vi piaccia comunque l’idea di un post di questo genere.

A prsto con le foto della sfilata. Grazie a Ferragamo per questa meravigliosa esperienza e a voi che mi seguite sempre con affetto![/it]