make-up and skin care

- February 3, 2011 by Veronica Ferraro - 82 Comments

201102_makeupskin_02

[en]Many of you have asked me which make-up products and creams I use most often. I must admit I do not spend much time caring for my body, but if there’s a thing I’m obsessed with is my face skin. That’s why every morning and night I remove my make-up and wash my face with the products by Beauty Cycle, and then I apply a cream I have been using for the past two years with great results: the Dior Hydraction.

As for the shower gel and body cream, my favorite products are definitely the ones by Officina Profumo-Farmaceutica Santa Maria Novella. They leave your skin very soft without “attacking” it.

What about the make-up products? I usually prefer those by Sephora and Diego dalla Palma. The latter sells a truly brilliant “Smokey eye” kit, which contains all the necessary items to create a perfect smokey make-up. Inside the trousse you’ll also find a booklet with all the step-by-step instructions for doing it!

Last but not least my favorite perfume is, and will remain for a long time, Eau de Merveille by Hermès.

What are your favorite products? Have you got something to suggest me?[/en]

[it]Molte di voi mi hanno chiesto quali sono i trucchi e le creme che utilizzo più spesso. In generale devo ammettere di non essere una ragazza maniaca della cura del corpo, però ho senz’altro una fissazione: la pelle del viso. Ecco perchè mattino e sera mi strucco e lavo il viso con i prodotti Beauty Cycle e dopo applico la crema che utilizzo ormai da due anni e trovo stupenda: la Dior Hydraction.

Per quanto riguarda il bagnoschiuma e la crema per il corpo, senz’altro i prodotti che preferisco sono quelli dell’Officina Profumo-Farmaceutica Santa Maria Novella. Rendono la pelle morbidissima senza “aggredirla”.

I prodotti di make-up che preferisco? Quelli di Sephora e Diego dalla Palma. Trovo geniale, di quest’ultimo, la trousse “Smokey eye” che al suo interno ha tutto l’occorrente per creare un perfetto trucco smokey. In allegato c’è anche un piccolo opuscolo con scritte, passo per passo, le istruzioni per farlo!

Il mio profumo preferito, infine, è e resterà a lungo l’Eau de Merveille di Hermès.

Quali sono invece i vostri prodotti preferiti? Avete qualcosa da suggerirmi?[/it]