Pitti uomo

- June 17, 2010 by Veronica Ferraro - 82 Comments

201006_pitti-uomo_01

[en]Yesterday I finally managed to take a tour of the Pitti Uomo and I was pleasantly surprised by the new menswear spring / summer 2011 collections and the huge amount of brands (more than 1000 total). The main idea is that next summer man fashion will depart from the classic style to reward a more casual, personal and sometimes even eccentric style.

Before starting my tour of the different stands I took part (albeit a small one) to a TV show: “Unomattina”. I was in a state but I hope I have been able to express myself in a decent way ;)[/en]

[it]Ieri sono finalmente riuscita a fare un giro del Pitti Uomo e sono rimasta piacevolmente colpita dalle nuove linee uomo primavera/estate 2011 e dalla grandissima quantità di marchi presenti (circa 1040 in totale). L’idea che mi sono fatta è che nella prossima stagione estiva l’uomo abbandonerà per un attimo lo stile classico per premiare uno stile più casual, personale e certe volte anche eccentrico.

Prima di iniziare il mio tour tra i diversi stand ho preso parte (seppur minima) a una trasmissione televisiva “Uno mattina”. Ero agitatissima ma spero di essere riuscita ad esprimermi in maniera decente ;)

Vi auguro una buona giornata![/it]

I was wearing:

  • Dress by P.A.R.O.S.H.
  • Sandals by Sisley
  • Muse by YSL