take it Twizy in Ibiza!

- April 7, 2012 by Veronica Ferraro - 52 Comments

201204_renault-twizy-ibiza_05

[en]I just came back from Ibiza where I spent two days with Renault for the launch of a brand new car: the Twizy!

Between a delicious fish lunch on the beautiful beach of Cala Bassa, a trip to one of the most famous concept stores of the island and a dinner in a stunning location, I had the pleasure to test the Twizy!Twizy is an electric car by Renault: silent, small, practical and enjoyable. It ‘s available in three versions: the Twizy 45, which you can be driven without the license and which tops at 45km/h and the Twizy Urban and Technic, which both have a more powerful engine (17cv) and require a license to drive.

For me it would be a great car to use in Milan: since it’s electric you don’t have problems with the congestion charge or traffic stops, and it is so small you can easily park it in the space of a motorcycle or scooter. It is also fun to drive and it has a very peculiar design :)Thank you Renault and the entire team for the wonderful experience!

P. S. Most of the photos were taken with Instagram for Android. You can find me there as @veronicaferraro[/en]

[it]Sono appena tornata da Ibiza dove ho trascorso due giorni con Renault in occasione del lancio della nuovissima Twizy. Tra un pranzo a base di pesce sulla splendida spiaggia di Cala Bassa, un giro in uno dei più famosi concept store dell’isola ed una cena in una location mozzafiato, ho avuto il piacere di testare a lungo la Twizy!

Twizy è la nuova macchina elettrica di Renault: silenziosa, piccola, pratica e divertente. E’ disponibile in tre versioni: la Twizy 45, che si può guidare con il patentino ed arriva a 45km/h, e la Twizy Urban e Technic, entrambe con un motore più potente (17cv) che rende necessaria la patente per auto.

Penso sarebbe un’ottima scelta per muoversi per Milano: essendo elettrica non ha mai problemi a circolare (Area C, blocchi del traffico, …) ed è così piccola che si può parcheggiare facilmente nello spazio di una moto o motorino. Inoltre è divertente da guidare ed ha un design davvero particolare :)

Ringrazio ancora Renault e tutto il suo team per la bellissima esperienza. Ringrazio i miei compagni di viaggio per averla condivisa con me e ringrazio Emanuele per avermi aiutato con le foto!

P.S. la maggior parte delle foto sono state scattate con Instagram per Android. Potete trovarmi lì come @veronicaferraro[/it]

I was wearing:

  • Light blue coat by Rinascimento
  • Neon yellow dress by Asos
  • Necklace by Hoss Intropia